Ada Budak G-PANG Oooii..

Tau ke G-Pang tu apa? GILA PANGKAT!
Ni akak asrama yang ajar aku dulu.


Every year bulan Dec ~ Jan staff kat department aku yang berstatus rakyat tempatan kad pengenalan biru mesti tak boleh cuti. Sebab nak bagi laluan kat 2 Filipino balik kampung sambut krismas ngan habiskan cuti. Salah sorang ialah bos kitew :-). Bayangkan selama setahun kerja, diorang lambakkan cuti sampai hujung tahun tanpa MC tanpa EL?!




Masalahnya, aku pun lambakkan cuti hujung tahun gak dengan harapan dapat bercuti panjang sebagai persediaan melaksanakan new resolution (Ceh).Sudahnya di carry foward aja semua cutiku. Sigh!

.:: Teka mana aku..? ::.


Company aku kalau sorang staff cuti wajib ada replacement. Kalo orang yang replace tak agree maka takleh cuti. Susah oo nak mintak persetujuan pengganti.Sampai tahap kena belanja lah kadang..Yeah kami suka pow boss!


Jadi, sebab meja aku kat belakang dekat-dekat meja bos. Maka nama aku & senior kena petik untuk dia isi application cuti tu. Buat cukup syarat jerk..tsk..sob..sek..sedih! 


 Senior lak lately ni asyik g Kuantan monitor projek. Minggu pertama je dah tak menang tangan oo..rasa nak klon kan diri sendiri lah. Projek sendiri lagi nak jaga. Nasib lah boleh pas kerja ke orang lain jugak. Mekasih ye Cadlynn & Lalan. Nanti aku upah 3 hinggit makan roti canai kuah kari kambing je (tapi isilah sikit daging kambing)


Bila senior pulak takde bolehla bajet cool jadi acting HOD..kakakaka...Aku sedang G-PANG, hari ni semua boleh cuti aku bagi free. Yihaaaa!




Nasi Tambah:


Vocab G-Pang ni wujud lagi ke ek?


m







Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

5 comments:

  1. zura ko tau x memula aku igt g-pang tu gampang..hahaha mengong siot...

    ReplyDelete
  2. @sya

    uish...hahaha...boleh pulak pikir camtu...

    ReplyDelete
  3. lalala..bos saya nak get out kejap boleh?
    bolehla..bolehla...

    ReplyDelete
  4. @mizzura

    wakaka...terbukti anda G-Pang~
    tlg jgn bg saya project baru pliss..plss..nnti saya takde masa nk update blog..ekeke

    ReplyDelete

Featured Slider