Tak suka coklat bila...

Rasanya dalam last 2 days, aku cek peti ais ada coklat 1 bar yang size besar tu. Flavour dark chocolate sebagai filling, covered dengan milk chocolate. Sedap sebab akan ada dua taste, pahit & milky. 

photo by google image

Alih-alih bila memalam aku tengah sangat tension dan memerlukan coklat sebagai terapi. Benda tu boleh TAKDE?! Tension betul..!!! Bebudak laki kat rumah aku ni kuat makan coklat ke? Yang aku tau, adik pompuan aku tu je yang gila coklat, tapi dia kat hostel. (Ke bapa aku yang balun coklat tu?). Aku sampai dua kali bukak & geledah peti ais okeh...sangat tak puas hati.

photo by google image


Fenomena ni bukan sekali, banyak kali dah. Kebiasaannya, my 3rd brother every time balik dari offshore akan beli coklat kat airport. Yang siputlah, toblerone lah, hershey ke...ikut suka dialah. Menjadi kebiasaan aku cek peti ais apa dia bawak balik. hehehe (kantoi!)

photo by google image


Yang tak tahan..memula aku cek peti ais bannnyyyaaakkk sangat. Alih-alih, aku cek balik Daim tu adala tinggal dua. Grrr... (Ke tukang beli yang kuat makan?). Aku pun satu, time banyak taknak rembat. Nanti-nanti konon..time diperlukan sebagai terapi, ko hilang..dowhh...tension..tension.. 
(pesanan untuk diri sendiri: Dah tu, reti-reti lah beli coklat sendiri.)


photo by google image







Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

11 comments:

  1. kuat mam coklat upenye~ meh pos kt maera sket!! =)

    yang comel,
    Khumaera Ismail

    ReplyDelete
  2. tunang sy slalu suruh mkn coklat utk bg ketenangan,nak2 bile gaduh.. betol eh teori ni?

    ReplyDelete
  3. suka gak coklat...

    coklat msti ada kat peti ais...

    ReplyDelete
  4. weh..pesan kt adik ko daim nnti ye.. nak daim..nak daim!

    ReplyDelete
  5. owhh.. semua coklat kehemaranku kcuali daim..
    daim x besh! hehehe..

    ReplyDelete
  6. waa.. suka Daim jugakkkkk. bila dah start makan, tak reti berenti dah.. hehe

    ReplyDelete
  7. Kalo x mkn bkulat lak lam pti 2.sbb 2 diorg balun kut he3

    ReplyDelete
  8. tempat aku ni mmg banyak coklat tapi x berapa nak makan sangat....

    ReplyDelete
  9. coklat coklat coklat. engkaulah penawar disaat stresss hehehe

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.

    ReplyDelete

Featured Slider