Bandung Day 1: Pertama Kali naik Air Asia

Oh, actually ini cerita April 2009. (Draft ni terperap dari last year + aku ada hutang 2 entri travel, maka harus gigih publish yang ni)


Inilah pertama kali naik Air Asia ke luar negara - Bandung! Last naik kapal terbang pun darjah dua tau itupun ke Langkawi.


.:: Credit to travelandtourismnews ::.


Sempena harijadi tahun 2009, saya menerima hadiah pakej melancong dari si manis jantung sweetheart saya. Sebenarnya ini trip kawan-kawan dia yang suka sangat melancong. Saya ni mengekor jer, ada kekosongan join jelah & dapat kawan baru lagi :-)


Sampai LCCT langsung haram tak tau nak buat apa. Mengekor ajelah. Ke kiri-aku ke kiri, ke kanan-aku ke kanan. Ke longkang-aku tepuk tangan.he.he.


Lapar tak usah cakaplah. Memang tak lunch walaupun flight pukul 6-7pm. Dalam plane, sebab duduk hujung kat toilet maka makanan pun tahpape je tinggal. Sampai2.. Jetlag jap(eleh cakap jela jakun haha..) pastu terus ke Cafe Halaman. Ambiance quite nice and modern, food sedang-sedang aja. Bukan nak kata tak sedap. Still Okay. Aku order Rice with Butter Prawn..but the meal is beyond my expectation. Not like usual butter prawn i've ever ate.


Sini ada wifi, and yang melepak pun semua stock bukak laptop vaio takpun macbook kau!


.:: Sangat tipikal order air tembikai je ::.

Before balik hotel, kitorang singgah Rumah Mode dulu. Nak have some warm up for tomorrow's shopping gitu. Kata gi Bandung, mestilah tuk bershopping sakan ye tak?

Aku ni agak-agak tak biasa sangat travel shopping. So agak lembap sket la dalam merembat baju-baju sampai bila kedai announce nak tutup, tangan aku kosong takde plastik bag. Slow betul!




Hari Kedua Di Bandung??


Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

3 comments:

Featured Slider