Iftar yang berkualiti

Dari awal ramadhan sampai lah ke penghujung ramadhan, family aku tak pernah cukup korum nak berbuka puasa.. Ada je hal masing-masing. 

Adik no.2 aku meniaga kat bazar ramadhan. Bazar ramadhan tu 5 min. je jalan kaki ke rumah aku... tapi kadang-kadang closing dia lambat sket, so time azan maghrib dia takde kat meja... Kalo tak meniaga pun, weekend ada jer kerja company dia suh wat.. 

Adik bongsu plak kekadang tolong dia meniaga, Kalo dia malas, takpun balik tuisyen lambat jer baru ada kat rumah.. 

Adik no. 3 plak pergi offshore jer kerjanya, nak wat caner dah kerja dia.. 

Adik pompuan plak dok asrama, weekdays memang takdelah. So tetiap hari ada jer on off bilangan ahli keluarga yang berbuka sama. 

Aku pun, kadang ada hal so tak sempat nak sampai rumah on time, kadang hari minggu pun takde jugak.

Mama & Abah jer yang confirm ada kat meja makan sewaktu azan maghrib berkumandang.

So hari sabtu 20hb ramadhan lepas baruuuuuulah semua orang berkumpul buka sama-sama. Itupun sehari tu jerk. Sebab hari-hari lain selepasnya semua pun sibuk dengan hal masing-masing balik. Itupun kitorang makan kepsi jer, sebab malas nak pikir, fast food sudah..haha..janji dapat berbuka sama-sama. (walaupun tetiba adik aku selitkan kisah ayam kfc dan tapak kaki..ceittt..sabar jela...) Actually pagi tu masing-masing sibuk ada keluar shopping, cari barang raya pengantin etc... So takyah la makanan special-special.

Paling sedih, bila satu hari tu aku tengah discuss dengan boss aku.. tetiba dapat message dari mak aku.. "Sedih, (adik no.3) nak kena pergi Iraq this raya" mesti mak aku sedih kan.. yela.. kalo ikutkan last yearlah satu-satunya kami sekeluarga cukup korum di hari raya pertama sebab 4 tahun sebelumnya pun adik no.3 belajar kat obersea. Next year, sama ada tak cukup sebab aku takde, takpun terlebih sorang sebab ...Tettttttttttttttt....cer teka..cer teka..kenapa terlebih sorang..hehe..



Bila, anak-anak makin membesar...ibu bapa lah yang paling sedih kan.. pasal anak-anak semua akan jauh dengan hal masing-masing...eh..eh..aku plak yang sedih...hmmm macam dah tau jer skrip minta maaf hari raya pertama nanti. wink (>_-)



Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

5 comments:

  1. saya nak jawab..saya nak jawab...
    kalau terlebih sorang tu dato' k la tu..sape lagi..haha..ala...bukan jauh na pon kampung baru kau nanti..ahaha..relaxla beb...

    ReplyDelete
  2. hahahahahaa....ntahnyer...aku tableyh nak sebut datuk k lah weyhh...aku terbyg misai!!!...masalahnyer ayoi x der misai....:)

    ReplyDelete
  3. alamak..syahdunye..takpe yg penting family kita bahagia sentiasa hendaknya..amin

    ReplyDelete
  4. inilah lumrah kehidupan...oo nak tawen yerr next year....tahniah...

    ReplyDelete
  5. terlebih sorang sebab dah tanak bertunang dah kan kan hehehe. boleh tak macam tu, 'tanak bertunang dah' XD


    anyway, sedih kot kalau bukak puasa macam tu. huhuhu

    ReplyDelete

Featured Slider