Oh,PARAM tu PASAR RAMADHAN ke..

Kuno jugak aku ni..Dah berapa lama korang tau PARAM ialah pasar ramadhan? Tahun ni? Tahun lepas? Memang tahu dari azali?

First ketemu dengan perkataan param ni kat blog red mummy pasal entri dia balik umah mak dia and singgah param beli kuih... so aku bajet kat area umah mak dia param is special place ada jual kuih sedap. Kata nama khas untuk tempat ke..bla..bla..bla..

Ada gak terpikir param tu maybe short form untuk PAsamalAM yang mana aku kata apa ke peliknye short form ni. Hmmm....

Then bila aku blogwalk, baru terperasan bila awek tu sebut full nama pasar ramadhan at intro of her entri followed by PARAM.

Dan yang buat aku confident bila member sekapal buat entri pasal PARAMKL. gosh...haha..

Ketinggalan sungguh aku sebab aku kadang sebut bazar ramadhan. Kalau gitu Baram eh? Paling tidak pun dalam kepala otak ialah  mendiang param yang berlakon watak komedi itu :-).




Lampi sungguh!
(in case for those tak tahu, lampi ="lambat-pickup".. you lampi jugak yer...!!)


m

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

15 comments:

  1. aku baru tahu kelmarin..tu pun aebah 8tv ada promote param skitar KL

    ReplyDelete
  2. I know it now. Thanks to you! Jom, let's go to Param now!

    ReplyDelete
  3. ahahahahha. i pun clueless org duk blog tulis param param.. mmg teringat kat encik param tu jugak haha.. kesian dia menjadi sebutan ramai lak skrg..uhuhu

    ReplyDelete
  4. lor PARAM tu pasar ramadhan ka...ingat param tu coding caittt kiki

    ReplyDelete
  5. kire aku pon ketinggalan gak la ni...aku pon baru taw mende tu...hahaha

    ReplyDelete
  6. hi fndrocka:
    haha..kat tv pun dah di promo rupanya..

    hi LionGirl:
    yeah..lets go to param..limited time only :-)

    ReplyDelete
  7. hi ilyani:
    tula...kelakar sebenarnya bila nak kena sebut " nak beli kuih kat param" ni..heheh..

    Hi Lyza:
    wah lagi canggih ingat coding tu..terlalu banyak pikir nak upgrade blog eh.. ? hehe

    hi Syafiq kadiran:
    sungguh tak sangka ramai yang tak tahu gak..

    ReplyDelete
  8. laa..ye ker.ingatkan PARAM yang pelakon tu. hahaha :)

    JOm comment sini pulak CINDERELLA MELAYU

    ReplyDelete
  9. memula saya pun fikir gitu sis... lama-lama tau dah singkatannya

    ReplyDelete
  10. 1st time dengar perkataan lampi..

    ReplyDelete
  11. hi mokgu:
    hahaha...ramai jugak yang ingat dia..

    Hi diarihatiku:
    tula...pueh mikir sampai la bertemu jawapan..

    hi kakyong:
    eheh..lampi ni pun dah lama waktu study guna..

    ReplyDelete
  12. akak mcm x bpe ske ah depa bagi singkatan mcm tuh... x besh... sebut ajerlaa betui2... byk mender dh jd bahser sms neh termsk komen akak neh...huhuhuhuhu.... tp akak ske Param... pelakon berbakat yg berhati mulia....

    ReplyDelete
  13. hi kak:
    sometimes full name itu lebih cool dari short form..as long kita still agungkan bahasa melayu..okaylah. Hehe suka param jugak.. innocent..

    ReplyDelete

Featured Slider