Resepi Salad Udang Yang Hampir Pupus.


Pernah makan salad udang? Biasa kamu-kamu pakai resepi apa? Udang apa? Kongsilah sikit dengan aku. Tapi chup! Harini biar aku share dulu satu resepi salad udang yang hampir pupus. Gambar kat atas aku snap dari majalah masakan kegemaran mamaku.


Ini adalah sebahagian resepi yang aku snap lagi. Alkisah dulu yer. Ada sekali tu adik bongsu dok belek-belek majalah masakan S@jI keluaran Jan 2011. Tetiba tergelak besau dia. Bukan main, ketawa berdekah-dekah.

Bila aku tengok, aku pun gelak kaw kaw. Inilah perkara paling lawak untuk pembukaan tahun 2011 ini.





Tu gambar atas aku zoom lagi. Korang bayangkan mana nak cekau 16 EKOR HARIMAU YANG KEMUDIAN DI REBUS DAN DIBUANG KULITNYA! Jangankan nak rebus, nak beli secara illegal pun aku takut. Nanti renjer hutan buat report, naya kena tangkap.

Gara-gara tertinggal perkataan udang terus jadik lawak. Ada sesiapa dah try buat Salad Udang Harimau Bersos Cili Vinaigrette tu?

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

11 comments:

  1. zura kalau dpt sekor harimau da boleh buat kenduri.. haha

    ReplyDelete
  2. hahahahha....kelako siot..perasan aje mate adik ko ni...lawak2

    ReplyDelete
  3. hahaha...mamat tengok majalah saji? biar betul?wakakaka....rebus harimau..gile kentang~

    ReplyDelete
  4. salad udang?
    uuiii.. geram tgok udang tu..
    sy nie dhla suka udang.. heheh..

    ReplyDelete
  5. @?? Kasut Pink ??
    tau takper...inikan 16 ekor..memang barbeque sekampung.

    ReplyDelete
  6. @sya ituler aku pun heran die leh perasan.

    ReplyDelete
  7. @CaDLyNN mau tambah kentang pun boleh jugak...memang gila harimau!

    ReplyDelete
  8. @Solihin Zubir lor tak baca ker kisah harimau tu..adess..

    ReplyDelete

Featured Slider