Arrowhead China Chips (Buah Ngaku)

Yuhuu..!
Amacam? Cukup ke tak cuti CNY?
TIDAKKK...
Kannn..?

So ni nak cerita buah yang sangat
sinonim bila tiba Chinese New Year iaitu
Arrow Head China.

Mostly, time CNY ia akan muncul
melambak-lambak di pasaraya dengan
harga yang murah mahupun mahal.


.:: Mahal, tapi bedal ::.

.:: Figura Arrow Head ::.

Story pasal buah ni ada dua kes,
yang kelakar dan tak kelakar.
Kalau nak yang kelakar scroll bawah sekali.
Hehehe..



Yang tak kelakar
Jumaat lepas aku singgah Cold Storage KLCC
nak cari bahan perapan ayam.
Dan-dan terjumpa Buah Ngaku aka Arrowhead.


.:: Posing Maut ::.

.:: Tayang bawah ::.

.:: Tayang atas ::.

Biarpun mahal, belilah jugak, sebab teruja baca blog Sue pasal dia goreng arrowhead ni. Lagi teruja bila baca cerita Nozie pun dah buat and cerita kat blog dia jugak.

.:: Before goreng ::.

.:: After goreng ::.


Komen isi rumah,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 SEDAP BERLEMAK!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Iye. Lagi sedap dari kentang dan lagi lemak dari ubi. Aku rasa kalo makan ubi banyak tak elok nanti asyik terkentut..haha..so better makan Arrowhead Chips ni. Lagi pulak kalo makan potato chips kena ada garam dia. Yang ni.. tak perlu!  Hiris dan goreng. Senang kan...kan..kan...sedappp...rugi tak cuba tau! Buahnya kalo dah di kupas macam sengkuang. Aku ni "jaks" kejap jadi aku test rasa yang mentah.. rasanya macam dalam buah kelapa yang ada biji kat tengah kita ble makan tu apa nama eh.. (time ni lupa).

Yang kelakar
Aku malas type, meh aku copy,crop, edit, paste cerita yang aku komen kat blog sue. Hehehehehe..


Itula kisahnya..

Opp balik pada cerita atas sekali, aku ada cakap bahan perapan ayam kan. So lebihan arrowhead chips tu aku tambah kat hidangan dinner aku malam tu.


Lemon Herb Roasted Chicken served
with apple puree, salad  and arrowhead chip.

Apamacam?



Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

14 comments:

  1. dah berapa lama tak gi pedicure, ni?

    (...lari)

    ReplyDelete
  2. mak aih, sedap ye~
    first time jumpa isnin lepas buah ni~ macam lengkuas pun ada warna ye.. cuma bentuk macam bawang~

    kite tag kamu ok! http://dhieranottie.blogspot.com/2012/01/keranamu-alan.html

    ReplyDelete
  3. ok..mcm ade dpt je gmbr kt bwh tu thru wassapp..hehe..

    aku igtkan aku sorg je salah ingtkan tu mushroom..ade nmpk buah ngaku ni kat tesco haritu...cine berebut2 beli..tapi aku hanya memandang kosong sahaja..haha..kalau tahu sedap aku pon nak beli jugak!

    ReplyDelete
  4. lagi sedap dari kentang? wah kena cuba nie..hihi

    ReplyDelete
  5. waaaa i suka buah ni! tp i x pernah gorang pulak, mkn cmtu je...hehe

    ReplyDelete
  6. wehh ada org tu sempat lg usha tangan zura.. :)
    mmg sedap giler kerepek ngaku..ada terjumpa kerepek ni tp ada cop tulisan cina..tk jd bli..bli buah dia,sagat2 wat kerepek..mmg tk payah letak garam kan..berperisa sgt..tk sangka..asal tak de jual twistie ngaku ke, mr potato ngaku ke..kan dapp

    ReplyDelete
  7. awe tiba2 blur plak pasal benda alah ni...huhu

    ReplyDelete
  8. wahhh tetiba rase nak gi Ginat sekarang jugakkkkkkk!!!!

    ReplyDelete
  9. ni yg ralat sbb memang tak pernah beli tp merata2 org dok cerita pasal ni...

    ReplyDelete
  10. ye... tadi baru makan kat umah member chinese... dia bg makan kerepek ni.. best...... sebalang kita habiskan.... hehehe... balik ni nak buat plak.. dia kata.. masak kari ke.. tumis air ke.. pon sedap gak buah ni..

    ReplyDelete
  11. me singgah baca entry psl buah ngaku hehhe

    ReplyDelete

Featured Slider