Kulit Bab1 Dalam Komuter

Assalammualaikum...


Lama dah kot minah ni (aku ler) menghilangkan diri dari berblog..gaya sibuk dan tak sempat tu kalah ahli politik..diorang pun sibuk gak tapi boleh je update blog, twitter, fb dan buat perhimpunan. Yang ko ni (aku jugak ler) abaikan blog apa kes..?


Penat oo kerja KL...
Welcome back to Kuala Lampurrrr *sebut dengan slang lady gaga*. Nak jadi kan cerita lah, kereta aku rosak Ahad lepas. So sekarang dia kat wad adala barang seminggu gitu - overhaul (haishhh...ada jugak yang letak timing belt atas dulang hantaran nanti...). Maka dengan tangan terbukanya, aku naiklah komuter+lrt ke ofis. Syukur lah, sbb rumah aku ke stesen ktm & ofis ke stesen lrt jaraknya 5 minit je jalan kaki..kalo berlari tu peluh pun tak sempat nak keluar dari badan.


pic source (ada contest woo)


Oke, so apa kaitan masalah keta ngan topik entri kat atas..?


Cenggini (cam nenek lah plak)......


Albiasalah, naik komuter himpit-himpit adalah benar. Lagi-lagi kalau dari KL Sentral nan sesak tu. Aku dan beberapa rakyat Malaysia yang tak dapat seat, terpaksalah berkompromi pilih port mana nak pegang pada 1 tiang tengah nan sebatang tu supaya, takdelah aku tersentuh tangan ko kan..batal air sembahyang asar..(eh,waktu berebut masuk bukan ko dah terbuang angin ke :-D)


Adalah, 1 auntie tu, dia pakai beg berjenama feveret Tok Ti kita..waktu tu aku dok pikir..ish tak ori kot...takkan lah beli beg ribu riban ko nak biar handbag kena himpit, lenyek dalam komuter..ye dak? Otak aku melayang pikir, entah-entah made in china ke etc..etc..tah dalam dok melayang terpikir, eh, kalau made in china..entah-entah..material dia..? Oh...gosh... sungguhpun aku tak sure dan tak nampak bintik comel bertiga tu..tapi aku terus jauhkan tangan aku dari terkena bag dia...


pic source


Terus aku terpikir... hmmm...naik public transport pun ada possibility nak tersentuh kulit bab1 ni kan... so kepada yang diluar sana especially yang kena berhimpit-himpit dengan ramai orang ..bukanlah nak suruh sampai pakai sarung tangan atau diasingkan koc ke apa...cuma...hati-hatilah ye..


Sekian, mesej kasih sayang dari K.I.S.A.H.Y.E :-)

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

8 comments:

  1. eh betol jugak kn...entah2 da tersentuh kulit B*B* tanpa kita sedar

    ReplyDelete
  2. ish...mmg bahaya tu...tapi kalu kering tak dikira najis...melainkan basah..apa2 pun kebersihan dan kesucian tu kena jaga...tq for sharing

    ReplyDelete
  3. Jaohnya kamu fikir...

    tapi bagos!

    ReplyDelete
  4. Memang bahaya kalau mcm tu. Tak pasal² nanti tersentuh !

    www.anastasyea.com

    ReplyDelete
  5. cik kak..
    naik komuter ek....siannye..watpe kete hang tu..jom kite tuka kete sesama..haha

    ReplyDelete
  6. ohno! a'a la takpena terpkirplak huhuhu

    ReplyDelete

Featured Slider