My First Uber Experience

Selalu kalau husband lambat, aku naik ktm, so dr ktm tu. Aku naik la teksi, dekat jela. kalo bus lalu depan rumah.memang aku naik bas wa tarahal lah (eceh).

Kalau nak cite pasal teksi plak kat ktm ni, ada satu pesen. Pesennya. Kalo segerombolan orang baru turun and menuju teksi. En Teksi ni dia akan siap sedia susunkan korang. Kalau area ni naik teksi A, kawasan ni naik Teksi B. So kalau aku awal and dah masuk teksi, aku tunggu la sat gang2 kawasan aku tu..haha..

Tambang plak, dedulu aku bole dapat dlm rm4 pon penah. Kdg rm5. Kdg rm6. Tp sejak akhir-akhir and makin kerap ni. Tambang aku jadi rm7 plak. Kdg br bapa kilo kuar kawasan dh jadi rm4 lebih..tu aku pelik.tp redho jela..

Uber ni dah lama aku installed, pernah sekali teksi takde, aku try la godek2 app..tapi xberani..aku tungguuu jela teksi wujud.

Semalam aku sampai time maghrib. Faham2 la mmg susah teksi nak masuk. Tp yg menunngu pon ramai.mau lebih 10 pax aku jd gelisah. Lmbt+tunggu cukup korum = entah?

Lantas aku pon main2 balik dengan app ni..sumpah blurr memula..hampir nak minta member yg selalu naik uber ajarkan.haha. cubaan 1st. Xsmpi 1 min ada driver ready. Aku tgk dlm app icon kereta gerak aku riso..haha..

Aku tanya la husband. Sbb ni lelaki kan and dia benarkan. So aku tawakal jela. Lgpon ada model kenderaan + plat kenderaan + nama driver + handphone.
Next time, naik, screenshot details and share dgn family members utk bekap.

So aku klik balik.xsmpi 5 minit.like serious.dia muncul.haha. tak sampai 10 min aku smpi dirumah..hehehe.




Sy bagi 5 bintang!

Disclaimer:
Saya masih support teksi driver.
Entry ni bukan untuk memburuk atau melebihkan sesiapa. Kita kan saling perlu memerlukan dlm ekosistem manusia..bwahaha.

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

6 comments:

  1. Nurul dah lame bertukar ke Uber. Selain dapat naik kereta baru aircond sejuk, tak payah share dengan orang lain juge. Gitu demand. Hahaha

    ReplyDelete
  2. mia pun guna uber... murah skit dari teksi..

    ReplyDelete
  3. kalu gitu baik naik uber la. x yah pening cari parking..

    ReplyDelete
  4. zaman dah berubah, perkhidmatan teksi pun beruba juga

    ReplyDelete
  5. ini semua kuasa pengguna, klau uber lagi murah dan servis bagus dari teksi biasa, kenapa nak pilih yg mahal.

    ReplyDelete

Featured Slider